Empowering Multifamily Housing: Verde's Call to Action

January, 2024

Since the inception of the Verde Builds Ductless Heat Pump Activator Program in 2019, we've been on the frontline, installing low- and no-cost heat pumps, and transforming the lives of qualifying residents. Our video vividly captures the profound difference clean, affordable energy can make in the lives of our clients.

While we have made significant strides in promoting sustainable practices and improving living conditions, there's a recognition that a substantial portion of the population—particularly those residing in multi-story housing—remains underserved. We’re on a mission to increase our impact by expanding to multifamily housing installations for our Ductless Heat Pump (DHPs). We’re not just aiming to shed light on the need for environmental justice in multifamily dwellings, we’re urging landlords to take action and be a part of the solution.

Call to Action for Landlords:

For landlords of multifamily properties, a distinctive opportunity emerges to enhance the well-being of both your tenants and the environment. By utilizing subsidies and exploring environmentally friendly upgrades, landlords can play a pivotal role in diminishing the carbon footprint of their buildings and elevating the overall quality of life for their residents.

Verde Can Help:

Verde isn't just a name; it's a commitment to optimizing community benefit. We purposefully build projects around green urban infrastructure, parks, renewable energy systems, and energy efficiency that expand opportunities for minority and women-owned firms. Through our work, we vision and realize clean, efficient and affordable environmental infrastructure which is accessible and supports historically underrepresented communities.

Verde is actively working to grow its presence in the multifamily housing sector and are committed to assisting landlords in making environmentally conscious decisions that benefit both the planet and their tenants.

How You Can Join the Movement:

To encourage the widespread adoption of environmentally friendly practices in multifamily housing, Verde invites landlords and property owners to explore the available resources and consider implementing sustainable solutions.

For more information or with any questions, please reach out to us at info@verdenw.org.

Empoderando la vivienda multifamiliar: el llamado a la acción de Verde

Desde el inicio del Programa Activador de Ductless Heat Pump (DHP) de Verde Builds en 2019, hemos estado en primera línea, instalando bombas de calor de bajo costo y sin costo, transformando las vidas de los residentes que califican. Nuestro video captura vívidamente la profunda diferencia que la energía limpia y asequible puede marcar en la vida de nuestros clientes.

Si bien hemos logrado avances significativos en la promoción de prácticas sustentables y la mejora de las condiciones de vida, se reconoce que una porción sustancial de la población, particularmente aquellos que residen en viviendas de varios pisos, sigue desatendida. Tenemos la misión de aumentar nuestro impacto mediante la expansión a instalaciones de viviendas multifamiliares para nuestra Ductless Heat Pump (DHP). No solo pretendemos arrojar luz sobre la necesidad de justicia ambiental en las viviendas multifamiliares, sino que instamos a los propietarios a tomar medidas y ser parte de la solución.

Llamado a La Acción Para Propietarios:

Para los propietarios de propiedades multifamiliares, surge una oportunidad distintiva para mejorar el bienestar tanto de sus inquilinos como del medio ambiente. Al utilizar subsidios y explorar mejoras amigables con el medio ambiente, los propietarios pueden desempeñar un papel fundamental en la disminución de la huella de carbono de sus edificios y elevar la calidad de vida general de sus residentes.

Verde Puede Ayudar:

Verde no es sólo un nombre; es un compromiso para optimizar el beneficio comunitario. Construimos deliberadamente proyectos en torno a infraestructura urbana verde, parques, sistemas de energía renovable y eficiencia energética que amplían las oportunidades para las empresas propiedad de minorías y mujeres. A través de nuestro trabajo, visualizamos y realizamos una infraestructura ambiental limpia, eficiente y asequible que sea accesible y apoye a comunidades históricamente subrepresentadas.

Verde está trabajando activamente para aumentar su presencia en el sector de viviendas multifamiliares y está comprometido a ayudar a los propietarios a tomar decisiones ambientalmente conscientes que beneficien tanto al planeta como a sus inquilinos.

Cómo Puedes Anirte al Movimiento:

Para fomentar la adopción generalizada de prácticas respetuosas con el medio ambiente en viviendas multifamiliares, Verde invita a los propietarios y propietarios a explorar los recursos disponibles y considerar implementar soluciones sostenibles.

Para obtener más información o si tiene alguna pregunta, comuníquese con nosotros en info@verdenw.org.

PCEF's Climate Investment Plan: A Bold Step For Environmental Justice